Friday, February 11, 2011

Macam Tak Biasa Exam Pulak Kan...Alah Bisa,Tegal Biasa,Yuhuiii!!!

Assalamualaikum wbt...

He3...otak berkarat dan tumpul ni perlu diasah.Kalau pisau leh asah pakai batu pengasah,paling cikai pakai lesung batu pun boleh.Kalau otak saya ni nak asah pakai pe ye??Minggu dekat2 exam ni macam biasa r,tido lebih lama dari biasa.Mata rasa asyik nak pejam je memanjang.Pukul 8pm dah start menguap.Alhamdulillah waktu isya' kat india awal.Grab the chance.Sejak akhir2 ni suka plak cakap ayat tu,'grab the chance',pastu sambung ngan gelak jahat,mmg macam org tak btul gamaknya,ha3...

Exam ooo exam...Kalau gelabah sangat tak bagus,tapi kalau super tenang pun tak bagus gak.18feb ni start dah second sessional.Preparation???tak yah nk kata r...Hati super tenang,tido macam orang tak tido setahun kalau member2 tengok.Dari dulu sampai sekarang masalah yang sama,tido tahap gaban,kalah baby weyhhh..dush..dush..dushh..Kalau takde exam,kuat tdo juga,tp waktu2 dekat exam dan waktu exam tengah on,tdo mmg lebih lama dari biasa.Tengok cara tdo macam orang dah study banyak,padahal study sket sgt nih..



Amboiiii,nikmatnya muka tdo,meniarap seyhhh...gambar hiasan sahaja,ha3..


Macam2 cara dah wat.Meja study yang dok dalam bilik tido saya dah angkat letak kat ruang tamu.Ok pe,jauh sket dari katil.Tapi,serius mmg jenis yang hebat dalam hal tido menido ni,kat meja study pun leh bantai tdo..adeihhh...grab the chance..lol..:D



Ni lg super dahsyat tido,siap wat belon lg..eeeuuuwww..keji sangat kalau sampai level ni,kah3..



First step tak berjaya,wat cara len plak.2 hari lepas,gi study kat rumah nora,dalam maharaja residency gak,dekat je.Minta tolong nora tolong tengok2 kan saya,kalau saya tido,sergah je.Nora baru gi dapur kejap je,dalam 20 minit gtu,die dah dengar saya main laptop.
'Aikkk,main laptop??'-nora
'Saya dah tido lame dah sebelum saya main laptop'-saya
Nora tergelak2.Pelik sebab saya cepat sangat terlelap,baru je tinggal kejap dalam bilik sorang2.Hmmm,apa nak dikata...he2..



Syok tido,bijak2..anak sapa lah ni??kih3...


Tak berjaya juga step ke2.Kat rumah orang pun boleh tdo gak,ishhh,mmg kuat tdo.
Cakap kat housemate aritu.'Camne ni..saya asyik tdo je...orang kata nak sejukkan mata,pakai celak.Saya pakai celak sampai mata ni dah macam kene tumbuk ngan orang dah,tu pun tdo gak.Saya dah letak eye mo sampai mengalir2 kuar mata,bertakung hbis,ngantuk gak.Tak tahu dah nak watpe ni'.Housemate gelak dengar sy cite.Dasar ratu tido.Sape nak lawan tido,meh r,lum jumpe lg orang yg byk tdo mase exam nih,hu2...

Sekarang ni laptop plak teman study.Rasa ngantuk,mula r godeh2 pe yg de kat website mane2.Tak ngantuk pun main laptop gak.Tengok2 sket je yang study,ha2...Saya suka study ngan kawan2,tp ramai yg prefer study sorang2.Takpelah,laptop,awk teman saya study lah ye..:D
Alhamdulillah,malam ni bertahan lama sket mata,latihan untuk awak ya mata,jangan malas2,buka besar2 sket mata.Pandai pun mata buka besar2,ni yang hepi study,he2..



Jangan tiru aksi ni,he3..Jangan malas2,banyak lagi urusan lain belum selesai.Jom study rajin2.Tapi jangan berkira plak nak wat amalan2 lain ya masa exam nih.Kita harapkan kejayaan di dunia(exam dan sebagainya) dan yang paling penting kejayaan di akhirat,jadi pandai2 gunakan masa yang ada.Peringatan untuk diri yang suka buang masa dengan tido yang terlebih2,ubah sket perangai,tak elok sungguh,he2...*wink*

Selamat study kawan2...Doa yang terbaik ya..

Fizzi binti Shamsudin,
101,Maharaja Residency,
Balmatta Road,Mangalore,India.

4 comments:

Al-Dzulfiqar said...

Assalamualaikum..

hehe..kuat tdo rupany;P x slh nk tdo,cme bajetkn bila nk bgun tu..bleh try amalkn tasbih fatimah..33x subhanallah, 33x alhamdulillah, 34x allahuakbar utk genapkn seratus,then niatkn nk bgun pukul brape..insyaAllah akn terbangun=) slalu tdo mgkn sbb brain x ckup O2..maka rerajin la bersenam=P

dila_zarifah said...

assalamualaikum tuan punya blog..=)

kita lebih kurang serupa je..
dila pun kuat tido..
ni pun baru bgn tdo..haha~
exam x abis lg, break sbb weekend je tp gaya dah abis exam..
x tdo main latop, update blog..
haih, dugaan betul..

xpe2, insyaAllah melekat apa yg baca b4 tu..

all the best kak fizzi!!!

fizzi shamsudin said...

salam dilah..
he3,de geng r akak kalau gni..nasib bek belgaum jauh,kalau tak,leh tdo berjemaah,dilah jd imam ye,he3...
Gud luck juga exam..
rindu sama kamulah,hu2..

fizzi shamsudin said...

salam dilah..
he3,de geng r akak kalau gni..nasib bek belgaum jauh,kalau tak,leh tdo berjemaah,dilah jd imam ye,he3...
Gud luck juga exam..
rindu sama kamulah,hu2..