Saturday, January 8, 2011

Abah,cepat sembuh ya..

Assalamualaikum wbt...

Hari ni abah plan nk gi KL utk buat pembedahan,doktor diagnose abah kena hernia(angin pasang).Abang Ja'a dah uruskan semua urusan untuk pembedahan abah.Tapi kita merancang,rancangan Allah jualah yang terbaik.Bangun pagi tadi abah mengadu kat mak,sakit kat bahagian yang bengkak tu.Bengkak tu selalunya hilang bila abah tekan,tapi tadi pagi bengkak tak surut2.Petang tadi,abah muntah.Kawan abah terus bawa abah ke Hospital Kota Tinggi.Kakak cakap,abah kena tahan kat wad.Harap2 cepatlah abah dibedah.Hernia memang tak berapa bahaya,tapi perasaan risau ni tak dapat dibendung.

Tadi call abah,nak tanya abah dah smpai KL lum.Kak Ina yg jawab phone.Pelik gak,sbb Kak Ina tak ikut abah g KL.Mak ngan abah je gi berdua.Kak Ina cite r sume yang jd hari ni.Tak dapat bercakap ngan abah pun td.Kalau bercakap ngan abah,mesti sy dah nangis dah,wat abah risau lg ada r.Hanya kiriman doa je yang adik leh wat bah,cepat2 sihat ye abah.

Saya harap mak pun cepat sihat juga.Batuk mak dah berlarutan hampir 2 bulan,menanti lab report utk kahak yg mak hantar kat hospital minggu lepas.Harap2 semuanya baik2 je.Macam dalam post yang lepas r,berdoa,berdoa,dan berdoa,jangan putus harapan,insyaAllah diperkenankan!!!


Alhamdulillah,kat rumah ada Ayil ngan Kak Ina yang jaga mak dan abah.Dua tahun setengah lagi sy study di India,semoga dipermudahkan segala urusan.Rancangan Allah yang terbaik...

Abah,adik sayang abah!!!



Sebagai renungan bersama:

Dari Bukhari, Muslim, Tirmidzi dan Ibn Majah, diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a: Rasulullah s.a.w bersabda: “Allah s.w.t berfirman: Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hambaKu terhadapKu. Aku bersamanya ketika dia mengingatiKu. Apabila dia mengingatiKu dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diriKu. Apabila dia mengingatiKu di majlis, nescaya Aku juga akan mengingatinya di dalam suatu majlis yang lebih baik daripada mereka. Apabila dia mendekatiKu dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. Apabila dia mendekatiKu sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepadaKu dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya seperti berlari-lari kecil.”

-Jadi,bersangka baiklah selalu,insyaAllah,hasilnya dapat yang baik2 juga.Aminnnn..


p/s:sedang mendengar lagu yang terbaik bagimu-ada band ft gita gutawa...ishhh,makin sedih je rase...
pp/s:Ayil,rajin2 doa ya.Sekarang Ayil dah de bende nak doa kan.Jangan sedih2 ye.


Fizzi Binti Shamsudin @ filzah fakhriah
101,Maharaja Residency,
Balmatta Road,Mangalore,India.

7 comments:

Al-Dzulfiqar said...

assalamualaikum..
banyakkan bersabar ye fizzi. insyaAllah, kita doakan yang terbaik. skrg ni dh ade byk kemudahan untuk rawatan hernia.test2 dkt lab pun insyaAllah smakin accurate. sy dh pernah practical dkt bhgn lab HSA-JB utk stahun, sistem diagnosis kt malaysia dh smakin reliable n dependable. apa yg penting, kuatkan hati, dan jgn lupa doakan mak dan abah ye. insyaAllah, semoga Allah sentiasa memelihara kesihatan dan keselamatan mereka.

fizzi shamsudin said...

Thanks ammal.InsyaAllah,doa yg terbaik utk mereka.Jika kesembuhan itu yg terbaik pd pandangan Allah,alhamdulillah..

Al-Dzulfiqar said...

kuatkan semangat ye fizzi. Allah tidak mnguji apa yang kita tak mampu hadapi.setiap penyakit ada ubatnya.
"fain namaal usri yusra, inna maal usri yusraa" insyaAllah=)

fizzi shamsudin said...

Alhamdulillah,abah saya dah selamat wat operation td ptg kat KL.

Al-Dzulfiqar said...

Alhamdulillah..segala puji bagi Allah yang telah mempermudahkan dan memeliharakan..=)skrg tggl tggu result sputum analysis mak awak je kn?insyaAllah semuanya akan baik2.=)

fizzi shamsudin said...

ha2,ammal ni hafal pe yg sy tulis ke?siap ingat lg psl mak sy..insyaAllah,doa yg terbaik..thanks

Al-Dzulfiqar said...

=)