Thursday, September 23, 2010

langkah kian sumbang...

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah,berkesempatan untuk mengomel di blog ni lagi.Terasa malasnya untuk menulis.Terlalu banyak yang ingin diluahkan,tapi tak terdaya untuk menzahirkan rasa.Semakin banyak bercakap,semakin banyak silapnya.Memang setuju sangat dengan statement ni,ha2.Saya memang suka bercakap,especially kepada orang yang saya memang kenal sangat2.Kalau orang yang tak kenal saya,memang nampak saya macam pasif,muka nampak innocent,nampak sombong,nampak macam baik r.Yeke??Ye kot,org2 cakap gtu.Tapi,jangan mudah tertipu,tu lakonan semata2,ha2.

Hidup makin lintang pukang sejak masuk 3rd year,aishhhh...Hampir 2 bulan berada di 3rd year,lebih dr 2 bulan tak 'menyentuh' buku2 pelajaran.Bukan tak sentuh langsung,buatlah juga assignment sikit2,tp dah lama rasanya tak study bersungguh2.Saya memang malas study,tp saya ada keinginan untuk jadi rajin.So,cik malas,tolong g jauh2 dr saya,pleaseeeeee....

Saya nak rajin.Datanglah cepat2 cik rajin,selamatkan saya dari cik malas ni.Rasa nak gigit2 cik malas ni,ha2...Alhamdulillah,hari ni dapat memulakan hari dengan semangat baru,hati berbunga2,dalam hati ada taman,ha2...Bahagia itu satu pilihan.Thanks cik bahagia kerana selalu menceriakan hari2 sy,biarpun 'selonggok' masalah yang datang,tapi cik bahagia sentiasa hadir dalam hati sy.Terima kasih Ya Allah,di atas setiap nikmat yang Engkau kurniakan.

Langkah yang kian sumbang ini perlu diperbaiki.Duduk tenang2,berfikir matang2,rancang kehidupan yang lebih cemerlang!!!Turutkan hati,mati.Turutkan rasa,binasa.Berbalik pada Quran dan hadis,di situ ada jawapannya...




p/s:dah sampai masa untuk ikut jadual yg dibuat,harap2 dapat manfaatkan masa yang ada dengan baik.
pp/s:Sy dah rindu pd anak2 sedara sy.InsyaAllah,auntie try untuk jd mak cik yang terbaik untuk korg ye.Gud luck huda untuk exam PMR nnti.
ppp/s:menanti penuh debaran anak sedara baru.Semoga dipermudahkan urusan ye Kak Uji.


Fizzi Binti Shamsudin@filzah fakhriah
Maharaja Residency,
Mangalore,India.

No comments: